srijeda, 21. srpnja 2010.

Rižot s gljivama


Još manje od 48 sati narode, još samo toliko i partim u još toplije, južnije krajeve.
Prozori i zavjese su oprani, podovi izribani, sanitarije uglancane… Još samo moram spakirati sebe i kreće odbrojavanje.
Svaku večer imam živu svirku pod prozorom, eno ih upravo praše „Sweet Home Alabama“ i kako da se osjećam loše kad konačno osjećam onih par pozitivnih strana ljeta.
A sad kad sam već kod ribanja i čišćenja pada mi na pamet da podijelim sa vama i moje najnovije otkriće. Jeste li znali da 100% imate u kući savršeno sredstvo za čišćenje?
O da imate ga, a ime mu je ocat.
Stvarno ne znam kako do sada to nisam otkrila?
Valjda je i to uvjetovano mojim prokletim horoskopskim znakom kojemu su sredstva za čišćenje najbolji prijatelji pa ih gomilam nepotrebno, a sve što mi je ikad trebalo nalazi se u špajzi.
Eto ako niste još probali pokušajte oprati nešto s kvasinom, garantirano otapa jebeni kamenac. :D :D
U međuvremenu me uhvatila i panika jer sam pogledala Google Reader i vidjela da je broj nepročitanih postova postao troznamenkast.
Ma sve ću to ja pročitati prije mora, a počinjem odmah sad, čim istipkam ovaj recept.

Hvala bogu da u zadnje vrijeme kuham samo toliko jednostavna jela pa tipkanje ne bi trebalo trajati duže od 10 minuta. :D :D


SASTOJCI
300 g miješanih gljiva (šampinjoni, bukovače, shitake, vrganji ili što već imate)
150 g riže okruglog zrna
700 ml vode
80 g luka
2 režnja češnjaka
1 stručak peršina
1-2 dobra prstohvata timijana
1 žličica maslaca
maslinovo ulje
sol
svježe mljeveni bijeli papar
grana padano ili parmezan po izboru

POSTUPAK
  • Narežite luk, a gljive obrišite i nožem odrežite dijelove sa zemljom.
  • Češnjak, peršin i timijan sitno nasjeckajte.
  • Na maslinovom ulju pirjajte luk do zlatne boje pa mu dodajte češnjak, peršin i timijan.
  • Sve još kratko pirjajte da lijepo zamiriše.
  • Dodajte riži pa i nju kratko pirjajte da se zastakli.
  • Potom dodajte malo vode, tek toliko da prekrijete rižu i nastavite kuhati na laganoj vatri, povremeno miješajući.
  • Vodu dodavajte po potrebi kako ispari.
  • Rižot je gotov kad je riža lijepo kuhana, ali ne i raskuhana.
  • Pred kraj kuhanja okus doradite solju i bijelim paprom koji jako lijepo paše u rižotima.
  • U kuhani rižot umiješajte i jednu žličicu maslaca, a prije posluživanja ga posipajte ribanim sirom.

Broj komentara: 19:

melrose kaže...

Ja ne znam kakvo ja to benigno sirce imam, ili kakav mi je kamenac, ali kod mene ne otapa...vec sam probala:( i to iz ocaja. Pomaze samo pajser!
Nisam bas odavno jela rizoto sa gljivama, hvala na ideji! I sretan odmor, uzivajte!!!

Monika kaže...

o da...ocat, voda i soda bikarbona i to je sve što ti treba. ja sam to saznala prije otprilike mjesec dana, dakle nisi jedina koja kasno pali :)) ocat me spasio pri pranju prozora jer sam se s njim napokon riješila onih odurnih fleka i vidljivih poteza na staklu. a osim toga, ekološki je :) mi ove godine ne idemo na more. fali mi to utoliko što znam da je dolje svježije i podnošljivije, ali kad se sjetim puta u london more mi više ne fali :) želim ti dobru zabavu, ugodan odmor i puno osvježenja! :)

Monika kaže...

evo me opet :) evo vrlo korisnog linka sa savjetima za čišćenje. ja sam ih isprobala nekoliko i stvarno svi super djeluju :)

jelena kaže...

u DMu postoji ekološki sprej za čišćenje...kad sam malo pogledala bolje sastav u prevodu ono obično sirće cena evro ipo...rižoto je bajan...ja bih dodala belog vina koga je uvek u manjku kod mene....srećan put

cosmo2503 kaže...

Jučer čitam u Jutarnjem kako su sredstva za čišćenje (ova silna hemijska) potencijalno kancerogena :-( Strašno, zar ne??? Osim ocata za ta čišćenja od prirodnih stvari iz kuhinje preporučuju i sodu bikarbonu.
Ja u draftu imam jedan post o čišćenju (naravno i recept vezan uz priču), pa smo se sa uzgrednom temom preklopile.
Rižu svi u kući volimo, a rižoto sa suhim vrganjima nam je najdraži. Vjerujem, a i isprobaću, da će nam se ovaj tvoj dopasti.
Sretan put na jug, odmori se, napuni baterije i čujemo se.

Nina kaže...

obožavam gljive, tak da i ovaj rižoto bi bio taman po mojem ukusu...
što se tiče sredstva za čišćenje iz špajza, znam za ocat, sodu. limunov sok... nešt od bake, a nešto sam pronašla u jednoj knjizi sa sličnom savjetima, ali meni se nekako ne dopada miris octa pa ga onda baš i ne preferiram

vera kaže...

Ja najviše na svetu mrzim čisćenje.ponajpre pranje kupatila...zbog noktiju i sredstava čiji mi miris jako smeta,recimo znam da je domestos izuzetno štetan.Nisam nikada koristila nista domaće ali moja mama sa sodom dosta stvari u kuhinji opere bez problema,a i meni..:)
Rizot mnogo lepo izgleda a i mi ga svi obožavamo!

Josipa kaže...

prijepodne sam pročitala tvoj post i bacila se na ribanje s octom :) uspjela sam skinuti neke naslage kod sudopera koje nisu išle sa sredstvom koje obično koristim, a prilično je dobro :) zato hvala :) sad bi mi baš pasala porcija rižota, mrtva sam :)

Branka - byB kaže...

ocat + soda bikarbona i super se sjaji ! Naravno ja sam trebala nabaviti ocat jer je u ormariću uglavnom aceto a na njega se ovdje baš ne misli :) . Nemoj ni ti više puno na njega misliti već na ovih sada već manje od 48 sati :) i uživanje u odmoru . Želim ti da se lijepo odmoriš, provedeš, napuniš baterije.
Rižoto svake vrste volim, i ovaj od gljiva za koji imaš odličan recept i super izgleda !!

Andrea kaže...

Hvala vam svima na komentarima i lijepim željama. :*
@Melrose, a ne znam možda su u Njemačkoj slabiji octi ili je kamenac tvrdokorniji. Ako hoćeš pošaljem ti bocu kiska. :D :D
@Monika, meni je ovo preporučila kolegica s posla jer sam počela silne novce trošit na Frosh sredstva koja mi nisu ni upola ovako dobra. Hvala ti na linku ima puno toga korisnog što ću svakako primjeniti. :)
A u Londonu ćeš sigurno uživati, ja bi uvijek rađe išla u London nego na more. :)
@Jelena, mislim da su to upravo ovi Frosh proizvodi, nisu oni loši ali su preskupi za to što nude, litra octa mi je jeftinja i učinkovitija u svakom slučaju. :)
@Cosmo, ma jesu da, čitala sam neku stranicu podrške za oboljele od raka pa im savjetuju da izbace sve Domestose i slične stvari iz kuće, a ja si mislim da je bolje sprijećiti... ako je moguće.
@Nina, da ako ti ocat smeta onda mi je jasno da ga izbjegavaš, meni nije strašno posebno kad ga isperem.
@Vera, da Domestos je baš otrovan, ja se od sad držim rakije i octa. ;)
@Josipa, jako mi je drago da ti je post bio koristan. I ja sam na jednom mjestu na slivniku imala toliko kamenca da sam digla ruke od ribanja, a ocat ga je sad samo izgrizao. Čak nisam ni nešto posebno ribala. :)
@Branka, hvala ti na lijepim željama, mogu ti reći da baš jedva čekam. :)

Nada kaže...

Rižoto je fenomelan, izgleda predobro..gljive svih vrsta volim..a za ovo s octom i sodom bikarbonom sam čula, ali nisam još probala, ali sigurno da hoću..hvala!

jelena kaže...

Draga Andrea, i meni je jako drago što svaki dan otkrijem po neki novi blog, što bi se reklo navukla sam se na blogovanje. Ni sama ne znam kako sam uspela tvoj divni kutak da tek sada pronađem.
Da, i ja sam mislila na to da je u DMu sve skupo jel samo dobiješ pakovanje...za sada u mojoj čistionici (a nekada sam obožavala da imam sve živo za čišćenje u svim mogućim bočicama) sve se svelo na 3 boce u spreju (ja sama prespem u sprej) za staklo sprej sa kojim čistim sve jel ima alkohola, Mr proper za kupatilo koji je otkriće godine u spreju lepo skine sav kamenac u kupatilu i nema amnijaka da guši dok ribaš i sirće, tj.ocat ...godinama dolazi minimalizam....
nada se lepom druženju, vidim vi devojke ste sjajno mesto oformile....kad pogledam strane blogove...te mi ovde ni malo ne zaostajemo....pozdrav iz Zemuna

melrose kaže...

:))) bocu kisiiika:)!
Samo da ti pozelim dobro more, ugodan odmor i svrati 'do nas' ponekad prije nego se vratis u Zg!

Еoc kaže...

I am sure you are on the seaside now :) Have a nice vacation :)
Interesting recipe :)

Ebba kaže...

Vrlo rijetko koristim kupovna sredstva za čišćenje, a za Domestos i slično ne želim uopće čut.. znaju me popljuvat i smijat mi se jer čistim podove sa limunovim sokom i vodom, a ostalo sa octom, sodom bikarbonom i vodom. Koji put stavim kupovna sredstva, ali ona lagana i u neznatnoj količini.. ono što znam je da od domestosa i ostalih otrovnih sredstava, pogotovo za djecu, boli glava, udišu se otrovne pare i sve to djeluje na dišni sustav i na mozak, a ljudi to ne kuže i to mi nikako nije jasno. Pogotovo ne bi dopustila da moje dijete jednoga dana mora udisati te otrove zbog "čistoće". Sorry, ja se oštro raspisala na ovu meni osjetljivu temu. Kako god, želim ti svakako da se lijepo provedeš na odmoru, odmoriš kako spada i jednostavno uživaš! Jelo je savršeno, obožavam gljive i općenito rižote volim spremati..upravo će jedan od idućih postova biti povezan sa gljivama.. :)))

di_ani kaže...

Andrea,
nice and classic idea of cleaning with vinegar. I'm also benefited Frosh, Domestos, but clean and safe is your proposal.
Risotto looks great, many of these mushroom aroma and beautiful in your photo.
Greetings and smiling summer, Diana

jubistacha kaže...

O da, čisti alkoholni ocat je moj najbolji prijatelj odkada sam postala mama. Malo sam se raspitala o "bakinim" sredstvima za čišćenje i tako otkrila ocat, lim.sok i sodu bikarbonu. Ja zadovoljna, drago mi je da se polako ljudima dolazi do svijesti količina štetnosti sredstava za čipćenje. Rižoto je super, uživaj u godišnjem odmoru.

Shangri La Food kaže...

pa kaj nije to prestrašno kaj trebaš sve izribati prije nego što negdje kreneš ?? pa opet kad se vratiš.. uf.. kućanski poslovi su za poluditi :)) . da, ocat je stvarno odlično sredstvo za čiščenje.

nego, lijepo se ti odmori, kad se vratiš nagradica te čeka http://shangrilafood.blogspot.com/2010/07/back-to-reality-i-nagradice.html.


ps
rižoto je sjajan

Ana-Marija kaže...

svaki put se iznova odusevim novim designom :) rizot s gljivama - kod nas doma favorit. nadam se da se vidimo ovih dana :)))